Hej Erik:
Tack för svar. Kan det verkligen vara riktigt att Utbildningsdepartementet inte kan besöka Svenska Matematikersamfundets hemsida och läsa en artikel i dess medlemstidning Utskicket?
Vad är det som hindrar detta? Är det möjligt att Utbildningsdepartementet inte är en del av dagens IT-samhälle?
Jag bifogar min artikel i Utskicket nedan.
Jag ställer följande frågor till Jan Björklund:
1. Har Du läst Sverker Lundins avhandling? Om ja, vad är Din kommentar? Om nej, varför inte?
2. Skulle Du vilja genomgå det lilla test i matematik som finns in min artikel? Vad blev resultatet? Kommentar till artikeln?
3. Du ger 525 miljoner till en lärarutbildning som visat sig oförmögen att utbilda lärare med relevanta kunskaper. Vad är syftet?
4. Svensk skolmatematik är föråldrad och fyller inte sin uppgift i dagens IT-samhälle? Är Du medveten om detta? Om ja, vad tänker Du göra? Om nej, varför inte?
Du skriver att jag självklart skall få svar på mina frågor, vilket jag motser med intresse. Svaren är viktiga, för svensk utbildning och oss alla.
Bästa hälsningar,
Claes Johnson
Jag bifogar min artikel i Utskicket nedan.
Jag ställer följande frågor till Jan Björklund:
1. Har Du läst Sverker Lundins avhandling? Om ja, vad är Din kommentar? Om nej, varför inte?
2. Skulle Du vilja genomgå det lilla test i matematik som finns in min artikel? Vad blev resultatet? Kommentar till artikeln?
3. Du ger 525 miljoner till en lärarutbildning som visat sig oförmögen att utbilda lärare med relevanta kunskaper. Vad är syftet?
4. Svensk skolmatematik är föråldrad och fyller inte sin uppgift i dagens IT-samhälle? Är Du medveten om detta? Om ja, vad tänker Du göra? Om nej, varför inte?
Du skriver att jag självklart skall få svar på mina frågor, vilket jag motser med intresse. Svaren är viktiga, för svensk utbildning och oss alla.
Bästa hälsningar,
Claes Johnson
Professor i Tillämpad Matematik KTH
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar