fredag 12 april 2013

Brev till Sandra Di Rocco, prefekt matematik KTH


Prof Sandra Di Rocco
Prefekt Matematik KTH

Jag upprepar min fråga om KTH har kontaktat SVT med anledning av min annonserade medverkan i Gomorron Sverige 15/4. Har så skett? 

Vidare frågar jag om KTH har kontaktat arrangörerna för 21st Century Mathematics, Norra Latin Conference Center, 22-24 april, som antyds i kommentar till


Jag påminner om att Du som myndighetsperson har skyldighet att svara på mina frågor.

Vänligen

Claes Johnson
prof em tillämpad matematik KTH

Svar från Sandra 11.09 15/4:

Hej Claes!

Jag har inte  kontaktat arrangörerna för konferensen: 21st Century Mathematics.

Hälsningar
Sandra

Mitt svar till Sandra 11.28 15/4:

Hej Sandra

Detta stämmer inte med vad som uppges i kommentar till 
där en "matematik-professor på KTH" som beskrivs som "hon" uppges ha kontaktat arrangörerna av konferensen med anledning av kommentatorns planerade medverkan.

Hur förklarar Du detta? Menar Du att kommentatorn "Sverker" bara hittar på?

Vidare: Om det inte är Du som är denna person, vem är det då som fört KTHs talan? Kan KTH stå bakom ett sådant agerande?

Du svarar inte på min andra fråga om Du i egenskap av prefekt för matematik KTH tagit kontakt med SVT med anledning av min planerade medverkan i Gomorron Sverige den 15/4. Har Du gjort det?

Vänligen, Claes 

Inget svar från Sandra

Brev till Sandra 21.50:

Hej Sandra

Du svarar inte på min fråga om Matematik KTH kontaktat SVT med anledning av min planerade medverkan i Gomorron Sverige.

Jag ber Dig ringa mig imorgon förmiddag, eller bestämma tid för personligt möte under dagen, så att jag kan få svar på min fråga.

Vänliga hälsningar,  Claes



Brev från Sandra 22.28:
Hej Claes,
jag har inte tagit kontakt med SVT med anledning av din planerade medverkan i Gomorron Sverige den 15/4.
Hälsningar
Sandra

Brev till Sandra 22.42:

Hej Sandra,

Jag frågade om Matematik KTH varit i kontakt med SVT med anledning av min planerade medverkan I SVT? Har så skett, eller inte?
Vidare svarar Du inte på min fråga om uppgiften från Sverker att arrangörerna blivit kontaktade av "matematik-professor på KTH" med anledning av Sverkers medverkan i konferensen. Anser Du att denna uppgift är felaktig?
Om uppgiften inte är felaktig och det inte är Du som är "matematik-professorn på KTH", vem är det då som i KTHs namn tagit denna kontakt?
Jag ber Dig att ringa mig eller föreslå tid för personligt möte imorgon. Det är viktigt för mig att få klarhet i vad som hänt, eller inte hänt.
Claes

Ingen respons från Sandra


2 kommentarer:

  1. Nyckelorden "med avsikt att" kan vara lätt att svara nej på.

    En alternativ formulering är " har någon kontakt tagits" och " i så fall- med vilken avsikt?"

    SvaraRadera
  2. Korrekt! Dock svarar Sandra varken på den ena eller andra frågan.

    SvaraRadera