torsdag 15 september 2011

Björklund Har inte Tid

Här är svaret på mitt Öppna Brev till Jan Björklund med begäran om möte:

Hej Claes,

Jan Björklund tackar för ditt brev. Han har bett mig, som medarbetare i den politiska staben, att svara på det.
Jan Björklund har tyvärr inte tid för ett möte för tillfället.

Att vända den negativa trenden när det gäller svenska elevers kunskaper i matematik är givetvis inte en enkel sak. Genom höjning av matematiklärarnas kompetens, införande av mer undervisningstid och tidiga satsningar på matematiken i lågstadiet, tar vi emellertid tydliga steg i den riktningen.


Med vänliga hälsningar

Emma Söderberg Majanen
Departementsledningen
Utbildningsdepartementet
08-405 18 50
emma.soderberg-majanen@education.ministry.se

Jag svarar:

Hej Emma:

Tack för svar. Du skriver att Jan Björklund inte har tid för ett möte för tillfället?

När kommer då Jan Björklund att ha tid för ett möte med mig? Frågan är av stor vikt och jag kan omöjligen tänka mig att JB inte vill träffa mig i min egenskap av professor i matematik med stort engagemang och lång erfarenhet av matematikutbildning.

Vänligen

Claes

Nu träder Karin Frostell (politisk assistent hos JB) in med följande skärpning av tidigare uppgift om att JB inte har tid för tillfället:

Tack för Ditt mail med förfrågan om möte med Jan Björklund om matematikutbildning. Dessvärre är Jans kalender så hårt uppbokad att han inte har möjlighet till ett möte.
Bästa hälsningar

Karin

1 kommentar:

  1. Vi lever inte i en demokrati. Gadhafis Libyen var mer demokratiskt än den defakto fåtalets diktatur vi lever i idag. 2,6 miljarder av våra pengar ska nu en av diktaturens småpåvar förlösa i en självglorifierande handling som varken tål kritik eller granskning. Diktatorn behöver inte folket, folket behöver diktatorn.

    SvaraRadera