lördag 12 mars 2011

Ingemar Nordin om KTH-gate

Det finns åtminstone en professor i Sverige som vågar stå upp och värna tankefrihet vid svensk akademi, och det är Ingemar Nordin, som idag med anledning av den censur mitt vetenskapliga arbete blivit utsatt för på KTH i form av KTH-gate, ställer den viktiga frågan:
Jag har begärt att KTH-gate skall tas upp till egentlig behandling av Fakultetsnämnden KTH vid möte den 22/3, men fått beskedet av nämndens ordförande Folke Snickars att ärendet endast kommer upp som ett meddelande, dock med möjlighet till riktig behandling om nämndens ledamöter så begär.

För den som vill värna om tankefrihet finns möjlighet att påverka nämndens ledamöter att våga ta steget att granska KTH-gate, genom att göra sin stämma hörd till:
  • Folke Snickars, dekanus, dekanus@kth.se
  • Ulf Karlsson ulfka@kth.se
  • Ann Lantz alz@kth.se
  • Sandra Di Rocco dirocco@math.kth.se
  • Martin Törngren martin@md.kth.se
  • Anders Lundström, anders_a.lundstrom@scania.com
  • Camilla Modeer Camilla.Modeer@v-a.se
Ingen på KTH har hittills ställt sig upp och sagt något, annat än att allt är i god Ordnung. Jag vet att finns de på KTH som skulle vilja säga något, men inte vågar av rädsla för att drabbas av repressalier som de jag utsatts för.

3 kommentarer:

  1. Bra Claes!
    Jag efterfrågade just email adresser på "theclimatescam"

    SvaraRadera
  2. Då theclimatescam bloggar flitigt kommer här den direkta länken:

    http://www.theclimatescam.se/2011/03/12/vart-tog-den-fria-akademien-vagen/

    ...så behöver ni inte bläddra er fram. :)

    SvaraRadera
  3. ...jag har funderat mcyket pa det har med just TANKEFRIHET i Sverige (jag bor sedan 17 ar i Italien och jag marker skillnaden) och det ar sa tydligt for mig att om du inte har tankefrihet hur an du da tro att du har TALFRIHET?
    ..de har totallurat oss...

    SvaraRadera