torsdag 23 augusti 2012

How to Read and Not Read an AIAA Referee Report


AIAA editor Greg Blaisdell rejects our article New Theory of Flight with the following motivation:
  • In view of the criticisms of the reviewer(s) your manuscript has been declined for publication in the AIAA Journal.
  • Please carefully read the attached reviews. 
  • Your paper is unusual in that it challenges our existing understanding of aerodynamics. 
  • I believe the reviewers have treated your paper fairly and have given thoughtful, well-reasoned critiques of your paper. 
So what does then a careful reading of the report by Reviewer 2 show? First, the editor has followed the advice by Reviewer 2:
  • Regrettably, it is my conclusion that publication of any of this material, in any form, would be highly retrogressive.
However, this conclusion does not fit with the rest of the 6 page report. In fact, the report gives substantial credit to our article as shown on
  • Why Reject an Article with Interesting Accurate Results?:
  • put their fingers accurately on many of the defects in the truncated versions of aerodynamic theory that are now current... explanations stimulated by interesting results from their Navier-Stokes code...computational experiments, which are three-dimensional as, of course, are real wings... computer code that is their basis for disputing the classical theory. This is their area of expertise, and it may be assumed that their description is accurate...the authors are correct that separation might be fundamentally different in 3D than in 2D...serious issues of substantial public interest are involved.
Instead the report contains a devastating critique of state-of-the-art aerodynamics education carried by AIAA as The World's Forum for Aerospace Leadership, as recorded on  
  • Harsh Critique of AIAA by AIAA Journal Referee:
  • lost profundity...no longer highly respected...many gaps...truncated version...glossed over...defects...proliferating literature...confuse students mislead the public...dumbing down...I wish it were possible to retract what has already been written.
Editor Blaisdell is now reading our rebuttal including this post. It will be interesting to see what a careful reading will bring out. Will the rejection resist our rebuttal? Stay tuned...

6 kommentarer:

  1. Och du har:
    * Läst böckerna som nämndes
    * Talat med professorerna på KTH som nämndes
    * Identifierat den flygteori AIAA ansåg vara den (mer) kompletta

    ?

    SvaraRadera
  2. Jag har läst alla böckerna, men jag kan inte tala med någon som inte vill tala med mig.

    SvaraRadera
  3. Du får bjuda dem på lunch eller bjuda hem dem att bygga modellflygplan med dig... :-)

    Det är väl terminsstart/slut för de flesta akademiker, de har kanske inte hunnit med enligt sin prioriteringslista.

    SvaraRadera
  4. Jag har ätit lunch med Rizzi och korresponderat med honom (finns på min blogg). Jag har ställt enkla klara frågor till honom som han inte besvarat, ännu i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Jag läste en kommentar online av en Amerika-baserad journalist avslöjar hur han hittar en pojkvän, 3 månader efter att hennes ex bofryiend bröt upp.
    Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Dr.Amiso eftersom jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde på vittnesmål är bevis i verkligheten. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
    lyckligtvis för mig kom jag över Dr.Amiso e-postkontakt i ett blogginlägg. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Dr.Amiso den storslagna kärleks-stavningen, startade en trollformel för min räkning för att återhämta min ex-man med sin trollformel och magi.
    Jag är gift i över 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi slogs upp för 4 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek .
    Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att måla sig illa längre ... jag ville bara att han skulle älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone det är som det känns).
    Jag är glad och tacksam för den här stora mannen. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att det här fungerar också, 100% säker.
    kontakta honom genom sin personliga amail via (herbalisthome01@gmail.com)
    han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
    * Love Spells Win-Back Ex-älskare, Var rik och stanna med dig för alltid.
    * Magi för framgång och marknadsföring, ingen annan utom bara du.
    * Traditionella örter och rötter för att bota bröstcancer, kropp, mun och virginal lukt / utsläpp.
    * Magisk trollformulering för bröst- och penisförstoring / minskning.
    * bota Stop Nightmare, Bad Dreams & Convuction.
    * andlig rening, fettförbränning och sockerreglering i kroppen.
    * fertilitetsmagi - FRUKT AV KVINNOR & Bär ditt eget barn.
    * Fri från att mörda & kidnappas.
    * dekret magi, STAV LOTTERI & VINN-SPEL STAV
    Internet hjälper verkligen mycket med att ge en snabb och brådskande lösning på livsproblem.
    här är Dr.Amisos personliga e-postadress; herbalisthome01@gmail.com

    SvaraRadera