onsdag 13 oktober 2010

BodyandSoul Discussion Forum

Parts of a new e-version of the (old) BodyandSoul mathematics education reform program will be tested at KTH in the course DN1240 Numerical Methods, Basic Course II starting Oct 25.

I hereby open this blog post as a Discussion Forum for the students following the course, and also other interested. An introduction is given in BodyandSoul at KTH.

I hope in particular to get feedback on the new e-version BodyandSoul Mathematical Simulation Technology. I am also more than willing to answer all kinds of questions related to the text. There are many open ends in different directions.

Questions and feedback can be entered as Comments below.

Remember that
  • No serious question is stupid.
  • To not ask questions is stupid.
And listen to these non-stupid observations:
  • To raise new questions, new possibilities, to regard old problems from a new angle, requires creative imagination and marks real advance in science. (Einstein)
  • The only thing more dangerous than ignorance is arrogance. (Einstein)
  • The art and science of asking questions is the source of all knowledge. (Thomas Berger)
  • In questions of science, the authority of a thousand is not worth the humble reasoning of a single individual. (Galileo Galilei)
  • You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself. (Galileo Galilei)
  • A subtle thought that is in error may yet give rise to fruitful inquiry that can establish truths of great value. (Isaac Asimov)
  • Questions are never indiscreet, answers sometimes are. (Oscar Wilde)
  • Judge a man by his questions rather than his answers. (Voltaire)
  • There is frequently more to be learned from the unexpected questions of a child than the discourses of men. (John Locke)
  • Ignorant men raise questions that wise men answered a thousand years ago. (Goethe)
  • I can't deal with the press; I hate all those Beatles questions. (Paul McCartney)
  • ...

10 kommentarer:

  1. Varför kör ni med MATLAB?

    SvaraRadera
  2. Det ser så ut i kursplanen.

    SvaraRadera
  3. Den är gammal och kommer att ersättas av ny.

    SvaraRadera
  4. Som student på kursen kan jag säga att det är den mest värdelösa kurssen vi någonsin haft, vi hade kriskommission igår för att försöka rädda kursen. Men det verkar som om det dröjer till nästa omgång innan den fixas (aka någon annan än Hoffman och Co. Tar hand om det...)

    //sur student

    SvaraRadera
  5. Ja Du verkar verkligen vara sur. Vad är det som är så värdelöst? Simulering med differentialekvationer?

    SvaraRadera
  6. Att varken kursen eller kurslitteraturen var färdig vid kursstart, och att kursansvariga i mycket låg grad har lyckats uppfylla de mål de sade sig ha när det presenterade kursen för SCI-skolan är nog för att göra vilken student med ambition att lära sig något under sin utbildning sur-

    //sur student nr 2

    SvaraRadera
  7. Vad ville Du lära Dig som Du inte givits tillfälle att göra? Vad har Du de facto lärt Dig?

    SvaraRadera
  8. För att tala för egen del kan jag inte påstå att jag lärt mig speciellt mycket, i alla fall inte om numeriska metoder. Däremot har jag lärt mig att alltid vara kritisk mot ALLA källor, även sånt som borde ha en vettig grund, men det har ju visat sig att så inte är fallet alltid.
    För att ta ett exempel på din första fråga, vad jag skulle vilja lära mig som jag inte givits tillfälle till så har jag ett jättetydligt exempel. Jag hade velat lära mig numeriska metoder.
    //Sur student 3 (alltså svarandes på någon annans respons av CJ)

    SvaraRadera
  9. Bra att Du lärt Dig att vara kritisk! En mycket värdefull kunskap. I kursen får Du lära Dig att lösa diffekv: En mycket värdefull kunskap.

    SvaraRadera